Bakken & Koken

Bakken – Snelle chocolade Fudge

Bakken, ik vind het erg leuk om te doen. Ik doe het sinds we verhuisd zijn alleen veel te weinig vanwege onze combi magnetron die niet heel fijn is.

Nu zijn er gelukkig ook nog recepten waarbij je geen oven nodig hoeft te gebruiken!

12311116_974126349334365_3989836372596055498_n

Op Laura’s Bakery vond ik het heerlijke recept van een snelle chocolade fudge.  Wij vierden afgelopen zondag Sinterklaas met de familie en ik vond het wel een leuk idee om daarvoor dit na te maken!

Een korte samenvatting:
Je hebt nodig; een blikje gecondenseerde melk (397 gram), 340 gram chocolade, 1 tl vanille extract, een magnetron, een bakblik + bakpapier en eventueel ter decoratie m&ms of iets anders lekkers.

Doe in een hitte bestendig bakje de chocolade en de gecondenseerde melk. Dit doe je elke keer 20 seconden in de magnetron en daarna roer je alles even goed door. Dit herhaal je tot je een goed “beslag” hebt. Daarna voeg je de vanille extract toe. Vet je bakblik in met wat boter en doe hierna het bakpapier er in (de boter is om te zorgen dat je bakpapier mooi tegen de randen gaat) vul daarna het bakblik met je “beslag” Nu uit laten harden en klaar is kees!

IMG_8514LOGO

Het volledige en uitgebreide recept vind je op Laura’s Bakery! 

Hoe smaakte het: 
Ik vind het echt een geslaagde fudge. Wel super machtig, maar ook echt heerlijk! Ik heb de hele reep (wat een beste is als je een cakeblik gebruikt) in allemaal kleine stukjes gesneden zodat je elke keer een klein beetje kunt nemen!

Ik ga het zeker nog eens proberen, maar dan eens met een ander “strooisel” er op.

Wat vinden jullie van dit recept?

Xx.

12 gedachten over “Bakken – Snelle chocolade Fudge

  1. Dit moet ik een keer eten! Wauw, wat ziet dat er lekker uit. Ik bak zelf ook best vaak (altijd zonder bakmix, heb ik zo een hekel aan 🙂 ) maar tegenwoordig wel minder ivm school. Fijn dat dit zo snel klaar is!

    Like

Geef een reactie

